Рада вітати на сторінках свого блогу колег, батьків, учнів!!!

Перевірка зошитів

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ  ЩОДО ПЕРЕВІРКИ УЧНІВСЬКИХ ЗОШИТІВ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ
( витяг з листа МОН України №1/9-301 від 28.04.2006р.)

Зміни в підходах до оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти зумовили перегляд вимог до виконання письмових робіт та перевірки зошитів з української мови й літератури та світової літератури.
1.    Види письмових робіт.
1.1. Основними видами класних і домашніх письмових робіт учнів з української мови є:
• класні й домашні вправи (кількість домашніх вправ – одна або дві (на розсуд учителя), але не більше двох; якщо ж уроки спарені, то для виконання вдома пропонується дві або три вправи);
• словникові диктанти (кількість слів у словниковому диктанті: 12 – у 5 класі, 24 – у 6-7 класах, 36 – у 9-10 класах, 48 – в 11 класі);
• навчальні диктанти, твори й перекази;
• самостійні роботи;
• тестові завдання (як відкритої, так і закритої форм);
• складання таблиць, схем, написання конспектів (у старших класах), робота зі словниками та інші види робіт, передбачені чинними програмами.
1.2. Основними видами класних і домашніх письмових робіт з української та світової літератури є:
• відповідь на поставлене в підручнику або вчителем запитання;
• написання навчальних класних і домашніх творів;
• виконання самостійних робіт;
• складання таблиць, схем римування, партитур, написання конспектів (у старших класах), робота з цитатним матеріалом, з літературними джерелами та інші види робіт, передбачені чинними програмами. 

2.     Кількість контрольних робіт.
2.1.Кількість тематичних контрольних робіт з української мови повинна відповідати вимогам чинної програми.
2.2. Кількість контрольних робіт з усіх видів мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письмо) передбачено вимогами чинної програми).
2.3. Кількість тематичних контрольних робіт з української та світової літератури повинна відповідати вимогам чинної програми.
3. Аналіз контрольних робіт.
Аналіз контрольних письмових творів і переказів, а також контрольних диктантів виконують у робочому зошиті.
4. Кількість і призначення учнівських зошитів.
4.1. Кількість робочих зошитів з української мови визначається за класами:
·        5-9 класи – по два зошити;
·        10-11 класи – по одному зошиту (у них учні виконують роботи, зазначені в пункті 1.1).
4.2. Для контрольних робіт з української мови в усіх класах використовують по одному зошиту (у них учні виконують роботи, зазначені в пунктах 2.1 і 2.2).
4.3. Кількість робочих зошитів як з української, так і з світової  літератури – по одному в кожному класі (у них учні виконують роботи, зазначені в пункті 1.2).
4.4. Для контрольних робіт з української та світової літератури в усіх класах використовують по одному зошиту (у них учні виконують роботи, зазначені в пунктах 2.3).
4.5. Для навчальних і контрольних видів письмових робіт використовують зошити в лінію (з позначеним берегом) на 12, 18 або 24 сторінки (у 10-11 класах зошит для навчальних робіт може бути більшим за обсягом).
4.6. Зошити для контрольних робіт мають зберігатися в школі протягом усього навчального року.

5. Порядок перевірки письмових робіт.
5.1. Зошити для навчальних класних і домашніх робіт з української мови перевіряють:
• у 5-6 класах – двічі на тиждень;
• у 7-9 класах – 2-3 рази на місяць;
• у 10-11 класах – двічі на місяць.
У 5 класі перевіряється кожна домашня робота учнів. (Це не суперечить міністерським рекомендаціям).
Самостійні, творчі роботи  в усіх класах слід перевіряти до наступного уроку.
За класні і домашні письмові роботи в журнал виставляються бали на вибір.
5.2. Зошити для навчальних класних і домашніх робіт з української та світової  літератури перевіряють раз на місяць у кожному класі.
5.3. Оцінку за ведення зошитів з української мови, літератури та світової літератури виставляють один раз на місяць у кожному класі (окремою колонкою в журналі).
     5.4. Виставляючи оцінку за ведення зошита з мови чи літератури, слід ураховувати такі критерії:
• наявність різних видів робіт;
• грамотність (якість виконання робіт);
• охайність;
     • уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог орфографічного режиму).
6. Орфографічний режим.
6.1. Записи в зошиті виконують кульковою ручкою з синім чорнилом чи його відтінками (для підкреслення членів речення, позначення значущих частин слова, оформлення таблиць, схем тощо використовують простий олівець).
6.2. Між класною й домашньою роботами пропускають два рядки (між видами робіт, що входять до складу класної чи домашньої роботи, рядків не пропускають).
6.3. Дату класної, домашньої та контрольної роботи з української мови й літератури та світової літератури в 5-11 класах записують так: на першому рядку дату записують словами, а на другому – вид роботи (класна, домашня чи контрольна), наприклад:
Сьоме лютого
Класна робота
У 10-11 класах у зошитах з української та світової  літератури можливим є й інше оформлення: на першому рядку записують вид роботи, а на березі цього ж рядка зазначають дату цифрами, наприклад:
07.09.13р.                            Класна робота                                                                                          
В інших класах дата й назва робіт з української та світової літератури оформлюються так, як і з української мови.
У зошитах для контрольних робіт з української мови та літератури й світової літератури в усіх класах записується дата й лише назва роботи, наприклад:

                                                   Сьоме лютого
                                                  Читання мовчки
6.4. Після заголовків, назв видів робіт, підпису зошита крапку не ставлять.
6.5. Зразок підпису зошита:
               Зошит
для робіт з української мови
учня  5 А класу
Летківської СЗШ І-ІІІ ступенів
Іванишина Романа

                Зошит
для контрольних робіт
із світової літератури
учениці 7 –В класу
Демківської СЗШ І-ІІ ступенів
Козаченко Руслани
6.6. Неправильний запис охайно перекреслюють (а не беруть у дужки чи витирають гумкою або замальовують коректором).
7. Технічні правила перевірки учнівських письмових робіт.
7.1. Усі записи, помітки й виправлення в учнівських письмових роботах слід виконувати ручкою з червоним чорнилом.
7.2. Виявлені помилки позначають так:
орфографічні, пунктуаційні та граматичні помилки на вивчені вже правила підкреслюють горизонтальною рискою й на березі в цьому ж рядку вказують тип помилки (׀ – орфографічна, v – пунктуаційна, г – граматична), помилки на ще не вивчені правила виправляють, перекреслюючи їх скісною рискою  ( ⁄ ) й надписуючи потрібну літеру чи розділовий знак, вказують на березі тип помилки, проте її не враховують при остаточному визначенні оцінки.
лексичні (неточність у слововживанні, тавтологія, росіянізми тощо), стилістичні (стильова невідповідність дібраних мовних засобів, одноманітність дібраних мовних засобів тощо) та змістові помилки (логічні – втрата послідовності викладу, неправильний поділ тексту на абзаци, фактичні – неправильно вказано дату, власну назву тощо) підкреслюють горизонтальною хвилястою рискою й на березі в цьому ж рядку вказують тип помилки (Л – лексична, С – стилістична,  З – змістова помилки).
Виявлені помилки у 5 – 9 класах позначають так: на вивчені вже правила підкреслюють горизонтальною рискою або виправляють (в учнів з середнім та початковим рівнем навчальних досягнень); помилки на ще не вивчені правила виправляють, підкреслюючи їх скісною рискою й надписують потрібні літери, слова, речення, але не враховують при остаточному визначенні оцінки.
              Перевірка контрольних робіт учителями здійснює­ться в такі строки:
-         контрольні диктанти і контрольні роботи у 5-9 класах перевіряються і повертаються учням до наступного уроку;
-         перекази і твори у 5-9 класах перевіряються і повер­таються учням не пізніше як через тиждень;
-         твори у 10-11 класах перевіряються не більше 10 днів.
      Після перевірки письмових робіт учням дається завдання виправити помилки або виконати вправи, які попе­реджають повторення аналогічних помилок.
     Робота над попередженням помилок здійснюється у тих же зошитах, у яких виконувались відповідні письмові ро­боти. 

 Зошити для контрольних робіт зберігаються протягом навчального року.

Комментариев нет:

Отправить комментарий