МЕТОДИЧНІ
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПЕРЕВІРКИ УЧНІВСЬКИХ
ЗОШИТІВ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ
( витяг з
листа МОН України №1/9-301 від 28.04.2006р.)
Зміни в
підходах до оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої
освіти зумовили перегляд вимог до виконання письмових робіт та перевірки
зошитів з української мови й літератури та світової літератури.
1.
Види письмових
робіт.
1.1. Основними видами класних і домашніх письмових робіт учнів з української мови є:
• класні й домашні вправи (кількість домашніх вправ – одна або дві (на
розсуд учителя), але не більше двох; якщо ж уроки спарені, то для виконання
вдома пропонується дві або три вправи);
• словникові диктанти (кількість слів у словниковому диктанті: 12 – у 5
класі, 24 – у 6-7 класах, 36 – у 9-10 класах, 48 – в 11 класі);
• навчальні диктанти, твори й перекази;
• самостійні роботи;
• тестові завдання (як відкритої, так і закритої форм);
• складання таблиць, схем, написання конспектів (у старших класах), робота
зі словниками та інші види робіт, передбачені чинними програмами.
1.2. Основними видами класних і домашніх письмових робіт з української та світової літератури
є:
• відповідь на поставлене в підручнику або вчителем запитання;
• написання навчальних класних і домашніх творів;
• виконання самостійних робіт;
• складання таблиць, схем римування, партитур, написання конспектів (у
старших класах), робота з цитатним матеріалом, з літературними джерелами та
інші види робіт, передбачені чинними програмами.
2.
Кількість
контрольних робіт.
2.1.Кількість
тематичних контрольних робіт з
української мови повинна відповідати вимогам чинної програми.
2.2. Кількість
контрольних робіт з усіх видів мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння,
читання, письмо) передбачено вимогами чинної програми).
2.3. Кількість
тематичних контрольних робіт з
української та світової літератури повинна
відповідати вимогам чинної програми.
3. Аналіз контрольних робіт.
Аналіз
контрольних письмових творів і переказів, а також контрольних диктантів
виконують у робочому зошиті.
4. Кількість і призначення
учнівських зошитів.
4.1. Кількість
робочих зошитів з української мови
визначається за класами:
·
5-9 класи – по два
зошити;
·
10-11 класи – по
одному зошиту (у них учні виконують роботи, зазначені в пункті 1.1).
4.2. Для
контрольних робіт з української мови
в усіх класах використовують по одному зошиту (у них учні виконують роботи,
зазначені в пунктах 2.1 і 2.2).
4.3. Кількість
робочих зошитів як з української,
так і з світової літератури – по одному в кожному класі (у
них учні виконують роботи, зазначені в пункті 1.2).
4.4. Для
контрольних робіт з української та світової
літератури в усіх класах використовують по одному зошиту (у них учні
виконують роботи, зазначені в пунктах 2.3).
4.5. Для навчальних і контрольних видів
письмових робіт використовують зошити в лінію (з позначеним берегом) на 12, 18 або 24 сторінки (у 10-11 класах зошит для
навчальних робіт може бути більшим за обсягом).
4.6. Зошити
для контрольних робіт мають зберігатися в школі
протягом усього навчального року.
5. Порядок перевірки письмових
робіт.
5.1. Зошити
для навчальних класних і домашніх робіт з
української мови перевіряють:
• у 5-6 класах – двічі на
тиждень;
• у 7-9 класах – 2-3 рази на
місяць;
• у 10-11 класах – двічі на
місяць.
У 5 класі перевіряється кожна домашня
робота учнів. (Це не суперечить міністерським рекомендаціям).
Самостійні, творчі роботи в усіх класах слід перевіряти до наступного
уроку.
За класні і домашні письмові
роботи в журнал виставляються бали на вибір.
5.2. Зошити
для навчальних класних і домашніх робіт з
української та світової літератури перевіряють раз на місяць у кожному
класі.
5.3. Оцінку за
ведення зошитів з української мови,
літератури та світової літератури виставляють
один раз на місяць у кожному класі (окремою колонкою в журналі).
5.4. Виставляючи оцінку за ведення зошита
з мови чи літератури, слід ураховувати такі критерії:
• наявність різних видів робіт;
• грамотність (якість виконання
робіт);
• охайність;
• уміння правильно оформлювати роботи
(дотримання вимог орфографічного режиму).
6.
Орфографічний режим.
6.1. Записи в
зошиті виконують кульковою ручкою з синім чорнилом чи його відтінками (для
підкреслення членів речення, позначення значущих частин слова, оформлення
таблиць, схем тощо використовують простий олівець).
6.2. Між
класною й домашньою роботами пропускають два рядки (між видами робіт, що
входять до складу класної чи домашньої роботи, рядків не пропускають).
6.3. Дату
класної, домашньої та контрольної роботи з української
мови й літератури та світової літератури в 5-11
класах записують так: на першому рядку дату записують словами, а на другому –
вид роботи (класна, домашня чи контрольна), наприклад:
Сьоме лютого
Класна робота
У 10-11 класах у зошитах
з української та світової літератури можливим є й інше оформлення: на першому рядку записують вид роботи, а
на березі цього ж рядка зазначають дату цифрами, наприклад:
07.09.13р.
Класна робота
В інших класах дата й назва робіт з української та
світової літератури оформлюються так, як і з української
мови.
У зошитах для
контрольних робіт з української мови та
літератури й світової літератури в усіх класах
записується дата й лише назва роботи, наприклад:
Сьоме лютого
Читання мовчки
6.4. Після
заголовків, назв видів робіт, підпису зошита крапку не ставлять.
6.5. Зразок
підпису зошита:
Зошит
для робіт з української мови
учня 5 А класу
Летківської СЗШ І-ІІІ ступенів
Іванишина Романа
Зошит
для контрольних робіт
із світової літератури
учениці 7 –В класу
Демківської СЗШ І-ІІ ступенів
Козаченко Руслани
6.6.
Неправильний запис охайно перекреслюють (а не беруть у дужки чи витирають
гумкою або замальовують коректором).
7.
Технічні правила перевірки учнівських письмових робіт.
7.1. Усі
записи, помітки й виправлення в учнівських письмових роботах слід виконувати
ручкою з червоним чорнилом.
7.2. Виявлені
помилки позначають так:
• орфографічні, пунктуаційні та граматичні
помилки на вивчені вже правила підкреслюють горизонтальною рискою й на березі в
цьому ж рядку вказують тип помилки (׀ – орфографічна, v –
пунктуаційна, г – граматична),
помилки на ще не вивчені правила виправляють, перекреслюючи їх скісною
рискою ( ⁄ ) й надписуючи потрібну
літеру чи розділовий знак, вказують на березі тип помилки, проте її не
враховують при остаточному визначенні оцінки.
• лексичні (неточність у слововживанні,
тавтологія, росіянізми тощо), стилістичні
(стильова невідповідність дібраних мовних засобів, одноманітність дібраних
мовних засобів тощо) та змістові помилки
(логічні – втрата послідовності викладу, неправильний поділ тексту на абзаци,
фактичні – неправильно вказано дату, власну назву тощо) підкреслюють
горизонтальною хвилястою рискою й на березі в цьому ж рядку вказують тип
помилки (Л – лексична, С –
стилістична, З – змістова помилки).
Виявлені
помилки у 5 – 9 класах позначають так: на вивчені вже правила підкреслюють
горизонтальною рискою або виправляють (в учнів з середнім та початковим рівнем
навчальних досягнень); помилки на ще не вивчені правила виправляють,
підкреслюючи їх скісною рискою й надписують потрібні літери, слова, речення,
але не враховують при остаточному визначенні оцінки.
Перевірка контрольних робіт
учителями здійснюється в такі строки:
-
контрольні
диктанти і контрольні роботи у 5-9 класах перевіряються і повертаються учням до
наступного уроку;
-
перекази
і твори у 5-9 класах перевіряються і повертаються учням не пізніше як через
тиждень;
-
твори
у 10-11 класах перевіряються не більше 10 днів.
Після перевірки письмових робіт учням
дається завдання виправити помилки або виконати вправи, які попереджають
повторення аналогічних помилок.
Робота над попередженням помилок
здійснюється у тих же зошитах, у яких виконувались відповідні письмові роботи.
Зошити для
контрольних робіт зберігаються протягом навчального року.
Комментариев нет:
Отправить комментарий