Рада вітати на сторінках свого блогу колег, батьків, учнів!!!

Календарно - тематичне планування ( оновлені програми)

                               Українська мова. 5  клас
Календарно-тематичне планування складено відповідно до  навчальної програм: Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)

  № уроку
                                    Зміст навчального матеріалу
Примітка
1.                   
Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна мова України.

2.                   
РМ № 1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання , читання, говоріння, письмо), їх особливості.

3.                   
РМ № 2. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування.
 Діалог
4.                   
РМ №3. Навчальне читання мовчки тексту художнього стилю.

5.                   
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення.

6.                   
Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення.

7.                   
Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок тексту. План тексту.

8.                   
РМ №4. Вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом ( усно).

9.                   
Вхідний контроль. Диктант.
Диктант
10.                
Однозначні і багатозначні слова. Ознайомлення з тлумачним і перекладним словниками.

11.                
Використання  багатозначних слів у прямому й переносному значеннях Лексична помилка .

12.                
Загальновживані (нейтральні) і стилістично забарвлені слова.

13.                
Групи слів за значенням. Синоніми. Ознайомлення зі словником синонімів.

14.                
Антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів.

15.                
РМ № 5. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису предмета.
УП
16.
Омоніми.

17.
Пароніми. Ознайомлення зі словником паронімів.

18.
КР № 1 «Лексикологія» (тест)              
КР№1
19.
РМ № 6. Докладний письмовий  переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису предмета.

20.
РМ № 7. Аналіз письмових робіт.

21.
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова.

22.
 Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова.

23.
Основа слова і закінчення. Змінні та незмінні слова

24.
Основа слова і закінчення. Змінні та незмінні слова

25.
Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова.

26.
РМ № 8. Контрольний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису предмета.
КП
27.
Незмінні й змінні слова.

28.
Правопис значущих частин слова (повторення).

29.
Написання префіксів пре-, при-, прі-.

30.
Тренувальні вправи.

31.
КР № 2. «Будова слова. Орфографія » (тест)              
КР№2
32.
РМ № 9. Усий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі).

33.
РМ № 10. Письмовий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі).

34.

Голосні й приголосні звуки .


35.

Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі (повторення).


36.

Вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г.


37.
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука).

38.
Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї  та щ (повторення).

39.
Склад. Наголос.

40.
Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично).

41.
Вимова  наголошених і ненаголошених голосних

42.
Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів.

43.
Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів.

44.
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. Позначення  на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів.

45.
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. Позначення  на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів.

46.
Орфографічний словник. Орфограма (практично).
Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення.

47.
КР № 3Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення» (тест).
КР№3

48.
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків.

49.
Вимова і правопис префіксів роз-, без- , воз-.

50.
Спрощення в групах приголосних.

51.
Тренувальні вправи.

52.
Чергування [о]-[а], [е]-[і], [е]-[и].

53.
Чергування [о], [е] з [і].

54.
Чергування [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів.

55.
Чергування [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′].

56.
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я.
Основні правила переносу.

57.
Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі (правила милозвучності).

58.
Вимова і правопис префіксів з- (зі-, с-), роз (розі-).

59.
Правила вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення).

60
Правила вживання апострофа.

61.
КР № 4 «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення» (тест).              
КР№4
62.
РМ № 11. Особливості будови розповіді та елементарного роздуму.

63.
РМ № 12. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

64.
Мовознавчий турнір

                                          
Українська мова. 5  клас
Календарно-тематичне планування складено відповідно до  навчальної програм: Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)

  № уроку
                                    Зміст навчального матеріалу
Примітка
1.                  
Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна мова України.

2.                  
РМ № 1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання , читання, говоріння, письмо), їх особливості.

3.                  
РМ № 2. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування.
 Діалог
4.                  
РМ №3. Навчальне читання мовчки тексту художнього стилю.

5.                  
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення.

6.                  
Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення.

7.                  
Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок тексту. План тексту.

8.                  
РМ №4. Вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом ( усно).

9.                  
Вхідний контроль. Диктант.
Диктант
10.              
Однозначні і багатозначні слова. Ознайомлення з тлумачним і перекладним словниками.

11.              
Використання  багатозначних слів у прямому й переносному значеннях Лексична помилка .

12.              
Загальновживані (нейтральні) і стилістично забарвлені слова.

13.              
Групи слів за значенням. Синоніми. Ознайомлення зі словником синонімів.

14.              
Антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів.

15.              
РМ № 5. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису предмета.
УП
16.
Омоніми.

17.
Пароніми. Ознайомлення зі словником паронімів.

18.
КР № 1 «Лексикологія» (тест)              
КР№1
19.
РМ № 6. Докладний письмовий  переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису предмета.

20.
РМ № 7. Аналіз письмових робіт.

21.
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова.

22.
 Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова.

23.
Основа слова і закінчення. Змінні та незмінні слова

24.
Основа слова і закінчення. Змінні та незмінні слова

25.
Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова.

26.
РМ № 8. Контрольний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису предмета.
КП
27.
Незмінні й змінні слова.

28.
Правопис значущих частин слова (повторення).

29.
Написання префіксів пре-, при-, прі-.

30.
Тренувальні вправи.

31.
КР № 2. «Будова слова. Орфографія » (тест)              
КР№2
32.
РМ № 9. Усий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі).

33.
РМ № 10. Письмовий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі).

34.

Голосні й приголосні звуки .


35.

Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі (повторення).


36.

Вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г.


37.
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука).

38.
Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї  та щ (повторення).

39.
Склад. Наголос.

40.
Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично).

41.
Вимова  наголошених і ненаголошених голосних

42.
Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів.

43.
Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів.

44.
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. Позначення  на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів.

45.
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. Позначення  на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів.

46.
Орфографічний словник. Орфограма (практично).
Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення.

47.
КР № 3.«Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення» (тест).
КР№3

48.
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків.

49.
Вимова і правопис префіксів роз-, без- , воз-.

50.
Спрощення в групах приголосних.

51.
Тренувальні вправи.

52.
Чергування [о]-[а], [е]-[і], [е]-[и].

53.
Чергування [о], [е] з [і].

54.
Чергування [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів.

55.
Чергування [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′].

56.
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я.
Основні правила переносу.

57.
Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі (правила милозвучності).

58.
Вимова і правопис префіксів з- (зі-, с-), роз (розі-).

59.
Правила вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення).

60
Правила вживання апострофа.

61.
КР № 4 «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення» (тест).              
КР№4
62.
РМ № 11. Особливості будови розповіді та елементарного роздуму.

63.
РМ № 12. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

64.
Мовознавчий турнір


                                
                                   Українська мова. 6 клас
Календарно-тематичне планування складено відповідно до  навчальної програм: Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)

№ уроку

 

Зміст програмового матеріалу


Примітка

1

                                     Вступ (1год.)

Краса і багатство української мови.


2

РМ №1. Види мовленнєвої діяльності (повторення й поглиблення  вивченого).


3

РМ №2. Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники.


4

Словосполучення і речення. Головні і другорядні члени речення.


     5

Однорідні члени речення. Просте і складне речення.


6

Звертання. Вставні слова. Розділові знаки у реченнях зі звертаннями і вставними словами.


7
РМ № 3. Повторення відомостей про стилі мовлення. Поняття про офіційно-діловий стиль.

8

РМ № 4. Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію.


9

Пряма мова. Діалог.


10
РМ № 5. Діалог, його розігрування відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з особистими враженнями від певних подій.
Діалог
11
КР №1 «Повторення, узагальнення та поглиблення вивченого» (диктант).
КР№1
12

Групи слів за їх походженням. Власне українські слова. Запозичені слова. Словник іншомовних слів. Тлумачний словник української мови.


13

Лекссична помилка та її умовне позначення ( практично).


14
Букви и, і в словах іншомовного походження.

15
Правопис знака м’якшення й апострофа в словах іншомовного походження.

16
Подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження.

17

Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми.


18

Групи слів за вживанням: загальновживані і стилістично забарвлені. Діалектні слова.


19
РМ № 6. Повторення вивченого про текст. Основні джерела матеріалу для твору (практично).

20

Професійні слова і терміни, просторічні слова.


21

Пароніми ( практично).


22

РМ № 7. Будова елементарного роздуму.


23
РМ № 8. Докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму.
УП
24
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення.

25
Джерела українських фразеологізмів.

26
РМ № 9. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому я пишаюся своїм товаришем», «Який вчинок можна вважати героїчним», «У яких вчинках виявляється людська шляхетність») з використанням фразеологізмів.

27
Прислів’я, приказки як різновиди фразеологізмів.

28
Крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів.

29
Фразеологізми в ролі членів речення. Ознайомлення із фразеологічним словником

30

КР №2 «Лексикологія. Фразеологія» (тести закритого та відкритого типу).

КР№2
31

РМ № 10.  Аналіз контрольної роботи та письмового твору.


32
Змінювання і творення слів. Твірне слово - база для утворення іншого слова

33

Основні способи словотворення.


34
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова.

35

Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин (а) від прикметників. Зміни приголосних при творенні слів: прикметників із буквосполученням -чн- (-шн-).


36

 Зміни приголосних при творенні слів: прикметників із суфіксами -цьк-, -зьк-, -ськ- та іменників із суфіксами -цтв (о), -зтв (о), -ств (о).


37

Складні слова. Сполучні о, е в складних словах.


38
Творення складноскорочених слів.

39

Правопис складних слів разом і через дефіс, написання слів з пів-.


40

Правопис складноскорочених слів.


41

КР № 3.«Словотвір. Орфографія» (тести закритого та відкритого типу).

КР№3
42

Загальна характеристика частин мови.


43

Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Іменники – назви істот і неістот.


44
Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення).

45

РМ№ 11. Особливості будови опису приміщення.


46
РМ №12. Вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення(у).

47
Велика буква та лапки у власних назвах Збірні іменники.

48
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду.

49
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини.

50

Відмінки іменників. Кличний відмінок. Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни й групи.


51
Контрольний диктант.
Диктант
52
Відмінювання іменників І відміни.

53

РМ №13. Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення.

КП
54
Відмінювання іменників ІІ відміни. Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни.

55

Відмінювання іменників ІІІ – IV відмін


56
Незмінювані іменники.

57

Рід незмінюваних іменників.


58
Відмінювання іменників, що мають форму лише множини.

59
Особливості написання іменників у кличному відмінку.

60
КР № 4 «Іменник як частина мови» (тести закритого та відкритого типу).
КР№4
61
РМ №14. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі

62
РМ№15 Аналіз контрольної роботи

63
Мовознавчий турнір

64
Повторення та узагальнення вивченого

                                                      
                                                  Українська мова. 8  клас

Календарно-тематичне планування складено відповідно до програми «Українська мова» 5-9 кл.». Укладачі:  Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, К.В.Таранік-Ткачук, Н.Б.Коржова  (Наказ МОН України  № 804 від 07 червня 2017 року     « Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»)

     №
уроку

Тема

Кількість
Годин

Примітка

1
Вступ ( 1 година)
Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу
1

2
РМ № 1.  Повторення відомостей про мовлення, текст, стилі, жанри й типи мовлення; засоби міжфразового зв’язку в тексті.
1

3
РМ № 2.  Повторення відомостей про текст, стилі та типи мовлення, вимоги до мовлення, ситуацію спілкування
1

4
Лексикологія. Фразеологія
1

5
Морфологія й орфографія.
1

6
Основні правила правопису (основні орфограми)
1

7
Контрольний диктант.
1
Диктант
8
Словосполучення. Будова й види словосполучень за способами вираження головного слова
1

9
Речення. Речення прості й складні, двоскладні та односкладні, поширені й непоширені
1

10
РМ № 3.   Конспект прочитаного науково-навчального тексту; тематичні виписки.
1

11
Речення. Речення прості й складні, двоскладні та односкладні, поширені й непоширені
1

12
РМ № 4.  Особливості будови опису пам’ятки історії й культури.
1

13
Граматична помилка та її  умовне позначення (практично).
1

14
РМ № 5. Вибірковий усний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в художньому стилі.
1
УП
15
РМ № 6. Складання й розігрування діалогу – обміну думками та враженнями від телепередач (матеріалів  відеохостинга YouTube), присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії та культури.
1
    Діалог
16
КР№2. Словосполучення та речення
1
КР№2.
17
Підмет. Способи вираження підмета
1

18
Присудок. Простий і складений присудок. Способи вираження присудка.
1

19
Тире між підметом і присудком. Узгодження головних членів речення.
1

20
РМ № 7. Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в публіцистичному стилі
1
КП
21
Речення поширені й непоширені (повторення). Порядок слів у реченні. Логічний наголос
1

22
Означення як другорядний член речення
1

23
Додаток як другорядний член речення.
1

24
Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки 
1

25
Види обставин (за значенням), способи вираження їх.
1

26
РМ № 8. Усний твір-опис пам’ятки історії й культури за картиною в публіцистичному стилі (за простим або складним планом) з використанням порівняльних зворотів.
1

27
Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами
1

28
РМ № 9. Ділові папери. План роботи.
1

29
Тренувальні вправи.
1

30
КР № 2 (тестування).  Словосполучення й речення. Головні та другорядні члени речення.
          1

КР№2.

       31

РМ № 10. Повідомлення на тему про мову (наприклад: дієслівний та іменний складений присудки), що вима­гає зіставлення й узагальнення матеріалу в науково­му стилі.
1

      32

РМ№11. Аналіз контрольної роботи
1

      33

Мовознавчий турнір.
1



                                            Українська мова. 7 клас

Календарно-тематичне планування складено відповідно до  навчальної програм: Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)

   № уроку
                       
                      Зміст програмового матеріалу


Примітка
1
Літературна норма української мови.

2
РМ № 1. Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом).

3
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях.

4
Вивчені частини мови, їх правопис.

5
РМ № 2. Докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі.

6
РМ  № 3. Написання есе (орієнтовні теми: «Гармонія людини і природи як велика духовна цінність», «Земле барвінкова, дай мені здоров’я!») в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами.

7
РМ  № 4. Аналіз письмових робіт.

8
 Контрольний  диктант.
Диктант
9
Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

10
Форми дієслова (загальне ознайомлення).

11
Неозначена форма дієслова. Доконаний і недоконаний вид дієслова.

12
РМ № 5 Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту  художнього стилю про виконання певних дій.
КП
13
Часи дієслова. Теперішній час.

14
Майбутній час дієслова.

15
Дієслова І і II дієвідміни.

16
Дієвідмінювання дієслів теперішнього й майбутнього часу.

17
Букви е, и в особових закінченнях дієслів І і II дієвідміни.

18
Правопис -ться, -шся в кінці дієслів.

19
Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі.

20
КР № 1. Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль ( тест)
КР №1
21
РМ № 6 Аналіз контрольної роботи і письмового переказу.

22
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий).

23
Творення дієслів умовного й наказового способів.

24
Знак м'якшення в дієсловах наказового способу.

25
Безособові дієслова.

26
Способи творення дієслів.

27
Написання не з дієсловами.

28
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієслово».

29
РМ № 7 Складання пам’ятки (інструкції) «Безпечне користування Інтернетом» з використанням дієслів різних способових форм.
  Діалог
30
КР№2. «Дієслово» (тестові завдання).
КР№2
31
Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

32
Творення, відмінювання і правопис активних дієприкметників теперішнього часу.

33
Творення, відмінювання і правопис активних дієприкметників минулого часу.

34
Творення, відмінювання і правопис пасивних дієприкметників.

35
Творення, відмінювання і правопис пасивних дієприкметників.

36
Дієприкметниковий зворот. Відокремлення комами дієприкметникових зворотів (після означуваного іменника).

37
РМ № 8. Особливості будови опису зовнішності людини.

38
Написання н у дієприкметниках та нн у прикметниках дієприкметникового походження.

39
РМ № 9.  Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом).
УП
40
Дієслівні форми на -но, -то.

41
Написання не з дієприкметниками.

42
Тренувальні вправи

43
РМ № 10.  Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника (Т. Шевченка, М. Пимоненка, О. Мурашка та ін.) у художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за складним планом).

44
КР№3. «Дієприкметник» (тестові завдання).
КР№3
45
РМ № 11 Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу (оформлення в школі зимового саду; створення класного блога і т.ін.) в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на -но, -то.

46
РМ № 12  Аналіз контрольної роботи і письмового твору.

47
Повторення вивченого матеріалу.


                                   Українська література. 6  клас

Календарне планування складене відповідно до програми з української літератури: «Українська література» 5-9 кл.». Укладачі:  Р.В.Мовчан (керівник групи), К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова. (Наказ МОН України  № 804 від 07 червня 2017 року « Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»)
Тема
Примітка
1.       
Вступ. Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книги впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору.

2.                  
Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди.
Пісні літнього циклу: «У ржі на межі», «Ой бiжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні); «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські); «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські)
ТЛ: народна пісня

3.
Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка»

4.
Веснянки: «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця»

5.
Народні колискові пісні «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Провідні мотиви, лексичні особливості колискових.
ТЛ: колискова, повтори (рефрен), анафора.
Напам’ять 2 пісні (на вибір учня).
6.
РМ  1. Усний твір-роздум «Пісня – душа народу»
РМ № 1(У)
7.
ЛРК 1. Календарно-обрядові пісні рідного краю
ЛРК № 1
8.
Пісні літературного походження. «Ще не вмерла України...» П.Чубинського і М.Вербицького — національний гімн нашої держави. Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв’язок із «Молитвою» О. Кониського й М. Лисенка, духовним гімном України.
ТЛ: гімн.

9.
«Ой, у лузі червона калина похилилася» С.Чарнецького і Г. Труха — пісня, що стала народною. Патріотичні мотиви, героїчний пафос пісень літературного походження.
Напам’ять: «Ще не вмерла Україна...» та 1 пісню (на вибір).
 10.
Виразне читання напам’ять народних та літературних пісень (2 народні пісні, гімн та 1 літературна пісня)

11.
КР № 1. Вступ. «Загадково прекрасна і славна давнина України». (тест)
КР№ 1 ( тест)
 12.
Микола Вороний. Коротко про письменника. «Євшан-зілля». Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів у поемі.
ТЛ: ліро-епічний твір, поема.

 13.
Микола Вороний «Євшан-зілля». Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю.
ТЛ: ліричний герой, специфіка ліричних і ліро-епічних творів.

 14.
Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі. Провідний мотив вірша «Думка» («Тече вода в синє море…»)

 15.
Тарас Шевченко «Іван Підкова» (без вступу) Патріотичні мотиви творів Т. Шевченка, їхній героїчний пафос, зображення в них історичного минулого.

 16.
В. Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах») - твір про волелюбних, сміливих  героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях.

 17.
В.Рутківський «Джури козака Швайки». Тема боротьби українських козаків проти татарської орди.

18.
В. Рутківський «Джури козака Швайки». Геройство та вміння з честю вийти із найскладніших ситуацій козака-характерника Швайки та його юних помічників Грицика та Санька

19
ПЧ № 1. Українські народні перекази та легенди: «Скелі Мангупа», «Шандровський соляний колодязь»
ПЧ № 1
 20.
РМ  № 2. Написання вітального слова на честь літературного героя
РМ № 2 (П)
21.
КР 2 у формі твору з теми «Загадково прекрасна і славна давнина України» (М.Вороний, Т.Шевченко, В.Рутківський)
КР № 2 (твір)
 22.
Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. «Як дитиною, бувало...». Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява. Неповторний світ дитинства в поезії «Мрії»

 23.
Виразне читання напам’ять вірша «Як дитиною, бувало...».

 24.
«Тиша морська» – пейзажно-мариністичний малюнок.

 25.
Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…». Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). ТЛ: віршові розміри ямб, хорей.

 26.
Ірина Жиленко. «Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті» Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.

 27.
Ігор КАЛИНЕЦЬ. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» зі збірки «Дивосвіт» (на вибір) Талановитий український поет, автор віршів для дітей. Своєрідність форми його поезій. Персоніфіковані образи природних явищ – дивовижне й незвичайне в повсякденному житті. Гармонія людини і природи.
Напам’ять 1 вірш (на вибір).
 28.
Виразне читання віршів І. Калинця.

 29.
КР №  3 за темою «Я і світ» (Л.Українка, С.Чернілевський, І.Жиленко) (тести, відповіді на питання)
КР№ 3 ( тест)
30.
ПЧ № 2. Олександра Бурбело «Я лиш струна на арфі України»
ПЧ № 2



 31.
 Літературна вікторина


                                   Українська література. 5  клас

Календарне планування складене відповідно до програми з української літератури: «Українська література» 5-9 кл.». Укладачі:  Р.В.Мовчан (керівник групи), К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова. (Наказ МОН України  № 804 від 07 червня 2017 року « Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»)
№ уроку

Зміст програмового матеріалу

Примітки

                               Вступ. (1година)

1
Слово в житті людини. Образне слово – першоелемент літератури. Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтв.


                        Світ фантазії та  мудрості:
- міфи і легенди давніх українців (4 години)
- народні казки( 4 години)

2
Міфи і легенди українців: «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?», «Берегиня», «Дажбог».
ТЛ: міф, фольклор, легенда( повторення), переказ

3
«Неопалима купина», «Як виникли Карпати».  Первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки.

4
«Чому в морі є перли і мушлі». Добро і зло, їхня роль у житті.

5
Народний переказ «Прийом у запорожців». Лицарство та відвага запорозьких козаків.

6
ПЧ №1. Народні перекази: «Звідки пішло прізвище Богдана Хмельницького», «Як Сірко переміг татар», «Олекса Довбуш».
ПЧ№1
7
Народні казки. Тематика народних казок, їхні різновиди (про звірів, побутові, чарівні (героїко-фантастичні). «Яйце-райце». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці; зв’язок із міфами.

8
Казка «Мудра дівчина». Яскравий національний колорит казки.

9
Казка «Ох». Аналіз фантастичного і реального, смішного і страшного, красивого і потворного в казках.

10
РМ №1 (у). Висловлення власних міркувань про зміст казок,  вироблення вмінь і навичок проводити аналогії з сучасним життям.
РМ№1(у)
11
ЛРК. Народні перекази Придніпров'я.
ЛРК
12
КР №1 з теми «Світ фантазії, мудрості»  (тест).
КР№1

                  Світ фантазії та  мудрості:
- літературні казки ( 14 годин)
- із народної мудрості( 2 години)

13
Літературні казки. І. Франко. Дитинство письменника. І.Франко-казкар (зб. «Коли ще звірі говорили»).

14
«Фарбований Лис». Зміст казки, головні персонажі, другорядні. Образ Лиса, риси його характеру.

15
Особливості літературної казки, її від­мінність од народної.
ТЛ: літературна казка. Мова автора і мова персонажів.

16
Василь Королів-Старий. Короткі відомості про письменника  і його фантастичні казки. Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору. «Хуха-Моховинка».  Добро і зло в казці.

17
Хуха-Моховинка».  Світлий, життєствердний погляд на світ. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот. Наскрізний гуманізм казок.
ТЛ: портрет.

18
Василь Симоненко. Цікава сторінка з життя митця. «Цар Плаксій та Лоскотон». Казкова історія і сучасне життя. Характеристика дійових осіб твору.

19
Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістична й оптимістична).
ТЛ: віршована мова, порівняння, епітети.

20
Виразне читання казки за особами.

21
Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Повість-казка сучасної  дитячої письменниці.

22
Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, вміння долати перешкоди на шляху до мети

23
Елементи незвичайного в повісті. Символіка країни Недоладії та її мешканців.

24
Своєрідність композиції твору. Особливості його мови.

25
РМ №2 (п). Створення  продовження пригод Алі та її нових друзів або написати інсценізацію за твором, давши їй свою назву.
РМ№2(п)
26
Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту і форми загадки. Види загадок.

27
Народне уявлення про довколишній світ та оцінка його в прислів’ях і приказках. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості.
ТЛ: загадка, прислів’я, приказки,метафора.

28
КР№2 з теми «Світ фантазії, мудрості»  (тест, відповіді на запитання).
КР№2
29
ПЧ№ 2. Олександра  Бурбело. «Первоцвіт: казки, легенди, вірші, смішинки та загадки».
ПЧ№2
30
ЛРК  Поетичний світ Ганни Світличної.
ЛРК
31
Леонід Глібов. Відомий український поет і байкар.

32
Фольклорна основа його віршованих загадок. «Химерний, маленький…», «Що за птиця?», «Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?»

33
Літературна вікторина




Комментариев нет:

Отправить комментарий