Українська мова. 5 клас
Календарно-тематичне планування складено
відповідно до навчальної програм: Українська мова. 5-9 класи. Програма для
загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.:
Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України
від 07.06.2017 №804)
№ уроку
|
Зміст
навчального матеріалу
|
Примітка
|
1.
|
Значення мови в житті людини й
суспільства. Українська мова — державна мова України.
|
|
2.
|
РМ № 1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види
мовленнєвої діяльності (аудіювання , читання, говоріння, письмо), їх
особливості.
|
|
3.
|
РМ № 2. Різновиди мовленнєвого
спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат
мовлення; основні правила спілкування.
|
Діалог
|
4.
|
РМ №3. Навчальне читання
мовчки тексту художнього стилю.
|
|
5.
|
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова.
Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення.
|
|
6.
|
Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення.
Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці
речення.
|
|
7.
|
Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок тексту. План тексту.
|
|
8.
|
РМ №4. Вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за
колективно складеним планом ( усно).
|
|
9.
|
Вхідний контроль. Диктант.
|
Диктант
|
10.
|
Однозначні і багатозначні слова. Ознайомлення з тлумачним і
перекладним словниками.
|
|
11.
|
Використання багатозначних слів у прямому й переносному
значеннях Лексична помилка .
|
|
12.
|
Загальновживані (нейтральні) і
стилістично забарвлені слова.
|
|
13.
|
Групи слів за значенням.
Синоніми. Ознайомлення зі словником синонімів.
|
|
14.
|
Антоніми. Ознайомлення
зі словником антонімів.
|
|
15.
|
РМ № 5. Докладний усний переказ розповідного тексту
художнього стилю з елементами опису предмета.
|
УП
|
16.
|
Омоніми.
|
|
17.
|
Пароніми.
Ознайомлення зі словником паронімів.
|
|
18.
|
КР № 1
«Лексикологія» (тест)
|
КР№1
|
19.
|
РМ № 6. Докладний письмовий переказ розповідного тексту художнього
стилю з елементами опису предмета.
|
|
20.
|
РМ № 7.
Аналіз письмових робіт.
|
|
21.
|
Основа слова (корінь,
суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова.
|
|
22.
|
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і
закінчення — значущі частини слова.
|
|
23.
|
Основа
слова і закінчення. Змінні та незмінні слова
|
|
24.
|
Основа слова і
закінчення. Змінні та незмінні слова
|
|
25.
|
Корінь слова.
Спільнокореневі слова та форми слова.
|
|
26.
|
РМ № 8.
Контрольний докладний переказ
розповідного тексту художнього стилю з елементами опису предмета.
|
КП
|
27.
|
Незмінні й
змінні слова.
|
|
28.
|
Правопис значущих
частин слова (повторення).
|
|
29.
|
Написання префіксів пре-, при-, прі-.
|
|
30.
|
Тренувальні
вправи.
|
|
31.
|
КР № 2. «Будова слова. Орфографія »
(тест)
|
КР№2
|
32.
|
РМ № 9. Усий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та
префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у
художньому стилі).
|
|
33.
|
РМ № 10. Письмовий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та
префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у
художньому стилі).
|
|
34.
|
Голосні й приголосні звуки .
|
|
35.
|
Приголосні тверді й м’які,
дзвінкі й глухі (повторення).
|
|
36.
|
Вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г.
|
|
37.
|
Позначення звуків мовлення на письмі.
Алфавіт (абетка, азбука).
|
|
38.
|
Співвідношення звуків і букв. Звукове
значення букв я, ю, є, ї та
щ (повторення).
|
|
39.
|
Склад. Наголос.
|
|
40.
|
Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна
помилка (практично).
|
|
41.
|
Вимова
наголошених і ненаголошених голосних
|
|
42.
|
Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів.
|
|
43.
|
Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів.
|
|
44.
|
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом.
Позначення на письмі ненаголошених
голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів.
|
|
45.
|
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом.
Позначення на письмі ненаголошених
голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів.
|
|
46.
|
Орфографічний словник. Орфограма (практично).
Орфографічна помилка (практично), її умовне
позначення.
|
|
47.
|
КР № 3.«Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й
звуки мовлення» (тест).
|
КР№3
|
48.
|
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних
звуків.
|
|
49.
|
Вимова і правопис префіксів роз-, без- , воз-.
|
|
50.
|
Спрощення в групах приголосних.
|
|
51.
|
Тренувальні вправи.
|
|
52.
|
Чергування [о]-[а], [е]-[і],
[е]-[и].
|
|
53.
|
Чергування [о], [е] з [і].
|
|
54.
|
Чергування [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та
[г], [к], [х] у коренях слів.
|
|
55.
|
Чергування [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′],
[ц′], [с′].
|
|
56.
|
Позначення м’якості приголосних на письмі
буквами ь, і, є, ю, я.
Основні правила
переносу.
|
|
57.
|
Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі (правила
милозвучності).
|
|
58.
|
Вимова і правопис префіксів з- (зі-, с-), роз (розі-).
|
|
59.
|
Правила вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення).
|
|
60
|
Правила вживання апострофа.
|
|
61.
|
КР № 4 «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й
звуки мовлення» (тест).
|
КР№4
|
62.
|
РМ № 11. Особливості будови розповіді та елементарного
роздуму.
|
|
63.
|
РМ № 12. Докладний усний переказ художнього тексту
розповідного характеру з елементами роздуму.
|
|
64.
|
Мовознавчий турнір
|
Українська мова. 5 клас
Календарно-тематичне планування складено відповідно до навчальної програм: Українська
мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з
українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами,
затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
№ уроку
|
Зміст
навчального матеріалу
|
Примітка
|
1.
|
Значення мови в житті людини й суспільства.
Українська мова — державна мова України.
|
|
2.
|
РМ № 1. Загальне
уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання ,
читання, говоріння, письмо), їх особливості.
|
|
3.
|
РМ № 2. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне
й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення;
основні правила спілкування.
|
Діалог
|
4.
|
РМ №3. Навчальне читання мовчки тексту
художнього стилю.
|
|
5.
|
Слово як
компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів
для доповнення речення.
|
|
6.
|
Поділ зв’язного
висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою
висловлення. Розділові знаки в кінці речення.
|
|
7.
|
Усні й письмові
висловлення, текст. Зміст, заголовок
тексту. План тексту.
|
|
8.
|
РМ №4. Вибірковий переказ художнього тексту, що
містить опис предмета, за колективно складеним планом ( усно).
|
|
9.
|
Вхідний контроль. Диктант.
|
Диктант
|
10.
|
Однозначні і багатозначні слова. Ознайомлення з тлумачним і
перекладним словниками.
|
|
11.
|
Використання
багатозначних слів у прямому й переносному значеннях Лексична помилка
.
|
|
12.
|
Загальновживані (нейтральні) і стилістично
забарвлені слова.
|
|
13.
|
Групи слів за значенням. Синоніми.
Ознайомлення зі словником синонімів.
|
|
14.
|
Антоніми. Ознайомлення зі словником
антонімів.
|
|
15.
|
РМ № 5. Докладний усний переказ
розповідного тексту художнього стилю з елементами опису предмета.
|
УП
|
16.
|
Омоніми.
|
|
17.
|
Пароніми. Ознайомлення зі словником
паронімів.
|
|
18.
|
КР № 1 «Лексикологія» (тест)
|
КР№1
|
19.
|
РМ № 6. Докладний письмовий переказ
розповідного тексту художнього стилю з елементами опису предмета.
|
|
20.
|
РМ № 7. Аналіз письмових робіт.
|
|
21.
|
Основа слова (корінь,
суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова.
|
|
22.
|
Основа слова (корінь, суфікс,
префікс) і закінчення — значущі частини слова.
|
|
23.
|
Основа слова і
закінчення. Змінні та незмінні слова
|
|
24.
|
Основа слова і
закінчення. Змінні та незмінні слова
|
|
25.
|
Корінь слова.
Спільнокореневі слова та форми слова.
|
|
26.
|
РМ № 8. Контрольний докладний
переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису предмета.
|
КП
|
27.
|
Незмінні й
змінні слова.
|
|
28.
|
Правопис значущих частин слова (повторення).
|
|
29.
|
Написання префіксів пре-, при-, прі-.
|
|
30.
|
Тренувальні
вправи.
|
|
31.
|
КР № 2. «Будова слова.
Орфографія » (тест)
|
КР№2
|
32.
|
РМ № 9. Усий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та
префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у
художньому стилі).
|
|
33.
|
РМ № 10. Письмовий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами
та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у
художньому стилі).
|
|
34.
|
Голосні й приголосні звуки .
|
|
35.
|
Приголосні тверді й м’які,
дзвінкі й глухі (повторення).
|
|
36.
|
Вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г.
|
|
37.
|
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука).
|
|
38.
|
Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення).
|
|
39.
|
Склад.
Наголос.
|
|
40.
|
Орфоепічний
словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично).
|
|
41.
|
Вимова наголошених і ненаголошених голосних
|
|
42.
|
Ненаголошені
голосні [е], [и], [о] в коренях слів.
|
|
43.
|
Ненаголошені
голосні [е], [и], [о] в коренях слів.
|
|
44.
|
Ненаголошені
голосні, що не перевіряються наголосом. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и]
та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів.
|
|
45.
|
Ненаголошені
голосні, що не перевіряються наголосом. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и]
та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів.
|
|
46.
|
Орфографічний
словник. Орфограма (практично).
Орфографічна
помилка (практично), її умовне позначення.
|
|
47.
|
КР № 3.«Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.
Звуки мови й звуки мовлення» (тест).
|
КР№3
|
48.
|
Вимова
приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків.
|
|
49.
|
Вимова і
правопис префіксів роз-, без- , воз-.
|
|
50.
|
Спрощення в
групах приголосних.
|
|
51.
|
Тренувальні вправи.
|
|
52.
|
Чергування [о]-[а], [е]-[і], [е]-[и].
|
|
53.
|
Чергування
[о], [е] з [і].
|
|
54.
|
Чергування [и]
– [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів.
|
|
55.
|
Чергування
[г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′].
|
|
56.
|
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я.
Основні правила переносу.
|
|
57.
|
Основні випадки чергування у – в,
і – й, з – із – зі (правила милозвучності).
|
|
58.
|
Вимова і правопис префіксів з-
(зі-, с-), роз (розі-).
|
|
59.
|
Правила
вживання знака м’якшення (повторення й
поглиблення).
|
|
60
|
Правила вживання апострофа.
|
|
61.
|
КР № 4 «Фонетика. Графіка. Орфоепія.
Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення» (тест).
|
КР№4
|
62.
|
РМ № 11. Особливості будови розповіді
та елементарного роздуму.
|
|
63.
|
РМ № 12. Докладний усний переказ
художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.
|
|
64.
|
Мовознавчий
турнір
|
Українська
мова. 6 клас
Календарно-тематичне планування складено відповідно до навчальної програм: Українська
мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з
українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами,
затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
№ уроку
|
Зміст програмового матеріалу
|
Примітка
|
1
|
Вступ
(1год.)
Краса і багатство
української мови.
|
|
2
|
РМ №1. Види мовленнєвої діяльності (повторення й поглиблення вивченого).
|
|
3
|
РМ №2. Загальне уявлення про ситуацію спілкування
та її складники.
|
|
4
|
Словосполучення і речення. Головні і другорядні
члени речення.
|
|
5
|
Однорідні члени речення. Просте і складне
речення.
|
|
6
|
Звертання. Вставні слова. Розділові знаки у
реченнях зі звертаннями і вставними словами.
|
|
7
|
РМ № 3. Повторення відомостей про стилі мовлення. Поняття про
офіційно-діловий стиль.
|
|
8
|
РМ № 4. Ділові папери. Оголошення для розміщення
на шкільному веб-сайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію.
|
|
9
|
Пряма мова. Діалог.
|
|
10
|
РМ № 5. Діалог,
його розігрування відповідно до запропонованої ситуації спілкування,
пов’язаної з особистими враженнями від певних подій.
|
Діалог
|
11
|
КР №1 «Повторення,
узагальнення та поглиблення вивченого» (диктант).
|
КР№1
|
12
|
Групи слів за їх походженням. Власне українські
слова. Запозичені слова. Словник іншомовних слів. Тлумачний словник
української мови.
|
|
13
|
Лекссична помилка та її умовне позначення (
практично).
|
|
14
|
Букви и, і в словах іншомовного походження.
|
|
15
|
Правопис знака
м’якшення й апострофа в словах іншомовного походження.
|
|
16
|
Подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного
походження.
|
|
17
|
Активна й пасивна лексика української мови:
застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми.
|
|
18
|
Групи слів за вживанням: загальновживані і
стилістично забарвлені. Діалектні слова.
|
|
19
|
РМ № 6. Повторення вивченого
про текст. Основні джерела матеріалу для твору (практично).
|
|
20
|
Професійні слова і терміни, просторічні слова.
|
|
21
|
Пароніми ( практично).
|
|
22
|
РМ № 7. Будова
елементарного роздуму.
|
|
23
|
РМ № 8. Докладний переказ тексту
розповідного характеру з елементами роздуму.
|
УП
|
24
|
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення.
|
|
25
|
Джерела українських фразеологізмів.
|
|
26
|
РМ № 9. Письмовий
твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у
художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому я пишаюся своїм товаришем», «Який
вчинок можна вважати героїчним», «У яких вчинках виявляється людська
шляхетність») з використанням фразеологізмів.
|
|
27
|
Прислів’я, приказки як різновиди
фразеологізмів.
|
|
28
|
Крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів.
|
|
29
|
Фразеологізми в ролі членів речення.
Ознайомлення із фразеологічним словником
|
|
30
|
КР №2 «Лексикологія. Фразеологія» (тести
закритого та відкритого типу).
|
КР№2
|
31
|
РМ № 10. Аналіз
контрольної роботи та письмового твору.
|
|
32
|
Змінювання і творення
слів. Твірне слово - база для утворення іншого слова
|
|
33
|
Основні способи словотворення.
|
|
34
|
Словотвірний ланцюжок.
Словотвірний розбір слова.
|
|
35
|
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із
суфіксом -ин (а) від прикметників. Зміни приголосних при творенні слів:
прикметників із буквосполученням -чн- (-шн-).
|
|
36
|
Зміни
приголосних при творенні слів: прикметників із суфіксами -цьк-, -зьк-, -ськ-
та іменників із суфіксами -цтв (о), -зтв (о), -ств (о).
|
|
37
|
Складні слова. Сполучні о, е в складних словах.
|
|
38
|
Творення складноскорочених слів.
|
|
39
|
Правопис складних слів разом і через
дефіс, написання слів з пів-.
|
|
40
|
Правопис складноскорочених слів.
|
|
41
|
КР № 3.«Словотвір.
Орфографія» (тести закритого та відкритого типу).
|
КР№3
|
42
|
Загальна характеристика частин мови.
|
|
43
|
Іменник як частина мови: загальне значення,
морфологічні ознаки, синтаксична роль. Іменники – назви істот і неістот.
|
|
44
|
Іменники загальні й
власні, конкретні та абстрактні (повторення
й поглиблення).
|
|
45
|
РМ№ 11. Особливості будови опису
приміщення.
|
|
46
|
РМ №12. Вибірковий
переказ художнього тексту, що містить опис приміщення(у).
|
|
47
|
Велика буква та лапки у
власних назвах Збірні іменники.
|
|
48
|
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду.
|
|
49
|
Число іменників
(повторення). Іменники, що мають
форми тільки однини або тільки множини.
|
|
50
|
Відмінки іменників.
Кличний відмінок. Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни й групи.
|
|
51
|
Контрольний диктант.
|
Диктант
|
52
|
Відмінювання
іменників І відміни.
|
|
53
|
РМ №13. Контрольний письмовий
вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення.
|
КП
|
54
|
Відмінювання іменників ІІ відміни. Особливості
відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви -а
(-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни.
|
|
55
|
Відмінювання іменників ІІІ
– IV відмін
|
|
56
|
Незмінювані іменники.
|
|
57
|
Рід незмінюваних
іменників.
|
|
58
|
Відмінювання
іменників, що мають форму лише множини.
|
|
59
|
Особливості написання іменників у кличному відмінку.
|
|
60
|
КР № 4 «Іменник як частина мови» (тести закритого та відкритого типу).
|
КР№4
|
61
|
РМ №14. Усний
твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому
стилі
|
|
62
|
РМ№15 Аналіз контрольної роботи
|
|
63
|
Мовознавчий
турнір
|
|
64
|
Повторення та
узагальнення вивченого
|
Українська мова. 8 клас
Календарно-тематичне планування складено відповідно до
програми «Українська мова» 5-9 кл.». Укладачі: Г.Т.Шелехова,
М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, К.В.Таранік-Ткачук,
Н.Б.Коржова (Наказ МОН України №
804 від 07 червня 2017 року
« Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів
загальноосвітніх навчальних закладів»)
№
уроку
|
Тема
|
Кількість
Годин
|
Примітка
|
1
|
Вступ ( 1 година)
Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання
і впливу
|
1
|
|
2
|
РМ
№ 1. Повторення
відомостей про мовлення, текст, стилі, жанри й типи мовлення; засоби
міжфразового зв’язку в тексті.
|
1
|
|
3
|
РМ
№ 2. Повторення відомостей про текст, стилі та типи мовлення, вимоги до мовлення,
ситуацію спілкування
|
1
|
|
4
|
Лексикологія. Фразеологія
|
1
|
|
5
|
Морфологія й
орфографія.
|
1
|
|
6
|
Основні правила правопису (основні орфограми)
|
1
|
|
7
|
Контрольний диктант.
|
1
|
Диктант
|
8
|
Словосполучення. Будова й види словосполучень за
способами вираження головного слова
|
1
|
|
9
|
Речення. Речення прості й складні, двоскладні та
односкладні, поширені й непоширені
|
1
|
|
10
|
РМ
№ 3. Конспект прочитаного науково-навчального
тексту; тематичні виписки.
|
1
|
|
11
|
Речення. Речення прості й складні, двоскладні та
односкладні, поширені й непоширені
|
1
|
|
12
|
РМ
№ 4. Особливості будови
опису пам’ятки історії й культури.
|
1
|
|
13
|
Граматична помилка та її умовне позначення (практично).
|
1
|
|
14
|
РМ № 5. Вибірковий
усний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й
культури в художньому стилі.
|
1
|
УП
|
15
|
РМ № 6. Складання
й розігрування діалогу – обміну думками та враженнями від телепередач
(матеріалів відеохостинга
YouTube), присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії та культури.
|
1
|
Діалог
|
16
|
КР№2. Словосполучення та речення
|
1
|
КР№2.
|
17
|
Підмет. Способи вираження підмета
|
1
|
|
18
|
Присудок. Простий і складений присудок. Способи
вираження присудка.
|
1
|
|
19
|
Тире між підметом і присудком. Узгодження
головних членів речення.
|
1
|
|
20
|
РМ
№ 7. Контрольний докладний
письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й
культури в публіцистичному стилі
|
1
|
КП
|
21
|
Речення поширені
й непоширені (повторення). Порядок слів у реченні. Логічний наголос
|
1
|
|
22
|
Означення як другорядний член речення
|
1
|
|
23
|
Додаток як другорядний член речення.
|
1
|
|
24
|
Прикладка як різновид означення. Написання
непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки
|
1
|
|
25
|
Види обставин (за значенням), способи вираження їх.
|
1
|
|
26
|
РМ
№ 8. Усний
твір-опис пам’ятки історії й культури за картиною в публіцистичному стилі (за
простим або складним планом) з використанням порівняльних зворотів.
|
1
|
|
27
|
Порівняльний зворот. Виділення порівняльних
зворотів комами
|
1
|
|
28
|
РМ
№ 9. Ділові папери. План роботи.
|
1
|
|
29
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
30
|
КР № 2 (тестування). Словосполучення й речення. Головні та другорядні члени речення.
|
1
|
КР№2.
|
31
|
РМ
№ 10. Повідомлення
на тему про мову (наприклад: дієслівний та іменний складений присудки), що
вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі.
|
1
|
|
32
|
РМ№11. Аналіз контрольної роботи
|
1
|
|
33
|
Мовознавчий турнір.
|
1
|
Українська мова. 7 клас
Календарно-тематичне планування складено відповідно до навчальної програм: Українська
мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з
українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами,
затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
№ уроку
|
Зміст програмового матеріалу
|
Примітка
|
1
|
Літературна норма
української мови.
|
|
2
|
РМ № 1. Докладний усний переказ
тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом).
|
|
3
|
Розділові знаки у
вивчених синтаксичних конструкціях.
|
|
4
|
Вивчені частини
мови, їх правопис.
|
|
5
|
РМ № 2. Докладний письмовий переказ
тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі.
|
|
6
|
РМ № 3. Написання есе (орієнтовні теми:
«Гармонія людини і природи як велика духовна цінність», «Земле барвінкова,
дай мені здоров’я!») в публіцистичному стилі з використанням речень зі
звертаннями та вставними словами.
|
|
7
|
РМ
№ 4. Аналіз
письмових робіт.
|
|
8
|
Контрольний
диктант.
|
Диктант
|
9
|
Дієслово:
загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
|
|
10
|
Форми дієслова
(загальне ознайомлення).
|
|
11
|
Неозначена форма
дієслова. Доконаний і недоконаний вид дієслова.
|
|
12
|
РМ № 5 Контрольний стислий письмовий
переказ розповідного тексту художнього
стилю про виконання певних дій.
|
КП
|
13
|
Часи дієслова.
Теперішній час.
|
|
14
|
Майбутній час
дієслова.
|
|
15
|
Дієслова І і II дієвідміни.
|
|
16
|
Дієвідмінювання дієслів теперішнього й
майбутнього часу.
|
|
17
|
Букви е, и в
особових закінченнях дієслів І і II дієвідміни.
|
|
18
|
Правопис -ться,
-шся в кінці дієслів.
|
|
19
|
Минулий час.
Зміна дієслів у минулому часі.
|
|
20
|
КР № 1. Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки,
синтаксична роль ( тест)
|
КР №1
|
21
|
РМ № 6 Аналіз контрольної роботи і письмового переказу.
|
|
22
|
Способи дієслів
(дійсний, умовний, наказовий).
|
|
23
|
Творення дієслів
умовного й наказового способів.
|
|
24
|
Знак м'якшення в
дієсловах наказового способу.
|
|
25
|
Безособові
дієслова.
|
|
26
|
Способи творення
дієслів.
|
|
27
|
Написання не з
дієсловами.
|
|
28
|
Узагальнення й
систематизація вивченого з теми «Дієслово».
|
|
29
|
РМ № 7 Складання
пам’ятки (інструкції) «Безпечне користування Інтернетом» з використанням
дієслів різних способових форм.
|
Діалог
|
30
|
КР№2. «Дієслово» (тестові завдання).
|
КР№2
|
31
|
Дієприкметник як
особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична
роль.
|
|
32
|
Творення,
відмінювання і правопис активних дієприкметників теперішнього часу.
|
|
33
|
Творення,
відмінювання і правопис активних дієприкметників минулого часу.
|
|
34
|
Творення, відмінювання і правопис пасивних
дієприкметників.
|
|
35
|
Творення, відмінювання і правопис пасивних
дієприкметників.
|
|
36
|
Дієприкметниковий
зворот. Відокремлення комами дієприкметникових зворотів (після означуваного
іменника).
|
|
37
|
РМ № 8. Особливості будови опису
зовнішності людини.
|
|
38
|
Написання н у
дієприкметниках та нн у прикметниках дієприкметникового походження.
|
|
39
|
РМ № 9. Докладний усний переказ розповідного тексту
художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом).
|
УП
|
40
|
Дієслівні форми
на -но, -то.
|
|
41
|
Написання не з
дієприкметниками.
|
|
42
|
Тренувальні вправи
|
|
43
|
РМ № 10. Письмовий твір-опис зовнішності людини за
картиною українського художника (Т. Шевченка, М. Пимоненка, О. Мурашка та
ін.) у художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових
зворотів (за складним планом).
|
|
44
|
КР№3. «Дієприкметник» (тестові
завдання).
|
КР№3
|
45
|
РМ № 11 Ділові
папери. Складання звіту про виконану роботу (оформлення в школі зимового
саду; створення класного блога і т.ін.) в офіційно-діловому стилі з
використанням безособових дієслівних форм на -но, -то.
|
|
46
|
РМ № 12 Аналіз контрольної роботи і письмового
твору.
|
|
47
|
Повторення вивченого матеріалу.
|
Українська література. 6 клас
Календарне планування
складене відповідно до програми з української літератури: «Українська
література» 5-9 кл.». Укладачі: Р.В.Мовчан (керівник групи),
К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун,
О.І.Неживий, Н.В.Михайлова. (Наказ МОН України № 804 від 07 червня 2017 року « Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних
закладів»)
№
|
Тема
|
Примітка
|
1.
|
Вступ. Книжка в житті людини. Творча майстерня
автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книги впродовж віків.
Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору.
|
|
2.
|
Календарно-обрядові пісні. Роль і
місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова
пісня, її різновиди.
Пісні літнього циклу: «У ржі на межі»,
«Ой бiжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні);
«Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські);
«Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські)
ТЛ:
народна пісня
|
|
3.
|
Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто
Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане
господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка»
|
|
4.
|
Веснянки: «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала
зозуленька», «А в кривого танця»
|
|
5.
|
Народні
колискові пісні «Ой ти, коте, коточок»,
«Ой ну, люлі, дитя, спать». Провідні мотиви, лексичні особливості колискових.
ТЛ: колискова, повтори (рефрен), анафора.
|
Напам’ять
2 пісні (на вибір учня).
|
6.
|
РМ № 1. Усний твір-роздум «Пісня – душа народу»
|
РМ № 1(У)
|
7.
|
ЛРК № 1. Календарно-обрядові пісні рідного краю
|
ЛРК № 1
|
8.
|
Пісні
літературного походження. «Ще не
вмерла України...» П.Чубинського і М.Вербицького — національний гімн нашої
держави. Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, та її
зв’язок із «Молитвою» О. Кониського й М. Лисенка, духовним гімном України.
ТЛ: гімн.
|
|
9.
|
«Ой, у лузі червона калина похилилася» С.Чарнецького і Г. Труха — пісня,
що стала народною. Патріотичні мотиви, героїчний пафос пісень
літературного походження.
|
Напам’ять: «Ще не вмерла Україна...» та 1 пісню (на вибір).
|
10.
|
Виразне читання напам’ять народних та літературних пісень (2 народні
пісні, гімн та 1 літературна пісня)
|
|
11.
|
КР № 1. Вступ. «Загадково прекрасна і славна давнина України». (тест)
|
КР№ 1 ( тест)
|
12.
|
Микола
Вороний. Коротко про письменника. «Євшан-зілля». Патріотичні
почуття й толерантне ставлення до інших народів у поемі.
ТЛ: ліро-епічний твір, поема.
|
|
13.
|
Микола Вороний
«Євшан-зілля». Роль слова, пісні, історії
в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю.
ТЛ: ліричний герой, специфіка ліричних і ліро-епічних
творів.
|
|
14.
|
Тарас
Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі.
Провідний мотив вірша «Думка» («Тече вода в синє море…»)
|
|
15.
|
Тарас Шевченко
«Іван Підкова» (без вступу) Патріотичні
мотиви творів Т. Шевченка, їхній героїчний пафос, зображення в них
історичного минулого.
|
|
16.
|
В.
Рутківський. «Джури козака Швайки» («На
козацьких островах») - твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних
ситуаціях.
|
|
17.
|
В.Рутківський
«Джури козака Швайки». Тема боротьби
українських козаків проти татарської орди.
|
|
18.
|
В. Рутківський
«Джури козака Швайки». Геройство
та вміння з честю вийти із найскладніших ситуацій козака-характерника Швайки
та його юних помічників Грицика та Санька
|
|
19
|
ПЧ № 1. Українські народні перекази та легенди: «Скелі
Мангупа», «Шандровський соляний колодязь»
|
ПЧ № 1
|
20.
|
РМ № 2. Написання
вітального слова на честь літературного героя
|
РМ № 2 (П)
|
21.
|
КР № 2 у формі твору з теми «Загадково прекрасна і славна давнина України»
(М.Вороний, Т.Шевченко, В.Рутківський)
|
КР № 2 (твір)
|
22.
|
Леся Українка. Дитинство
поетеси, роль родини у її вихованні. «Як дитиною, бувало...». Образ мужньої,
сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство,
впевненість, розвинена уява. Неповторний світ дитинства в поезії «Мрії»
|
|
23.
|
Виразне читання
напам’ять вірша «Як дитиною, бувало...».
|
|
24.
|
«Тиша морська» –
пейзажно-мариністичний малюнок.
|
|
25.
|
Станіслав Чернілевський.
«Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…». Настрої і
почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). ТЛ:
віршові розміри ямб, хорей.
|
|
26.
|
Ірина Жиленко. «Жар-Птиця»,
«Підкова», «Гном у буфеті» Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про
людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.
|
|
27.
|
Ігор КАЛИНЕЦЬ. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка»,
«Дим» зі збірки «Дивосвіт» (на вибір) Талановитий український поет, автор
віршів для дітей. Своєрідність форми його поезій. Персоніфіковані образи
природних явищ – дивовижне й незвичайне в повсякденному житті. Гармонія
людини і природи.
|
Напам’ять
1 вірш (на вибір).
|
28.
|
Виразне читання віршів І. Калинця.
|
|
29.
|
КР № 3 за темою «Я і світ» (Л.Українка,
С.Чернілевський, І.Жиленко) (тести, відповіді на питання)
|
КР№ 3 ( тест)
|
30.
|
ПЧ № 2. Олександра Бурбело «Я лиш струна на арфі України»
|
ПЧ № 2
|
31.
|
Літературна вікторина
|
Українська
література. 5 клас
Календарне планування складене
відповідно до програми з української літератури: «Українська література» 5-9
кл.». Укладачі: Р.В.Мовчан (керівник групи), К.В.Таранік-Ткачук,
М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова. (Наказ МОН України № 804 від 07 червня 2017 року « Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних
закладів»)
№ уроку
|
Зміст
програмового матеріалу
|
Примітки
|
Вступ. (1година)
|
||
1
|
Слово в житті людини. Образне слово –
першоелемент літератури. Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи.
Художня література як мистецтво слова. Види мистецтв.
|
|
Світ фантазії та мудрості:
- міфи і легенди
давніх українців (4 години)
- народні казки( 4 години)
|
||
2
|
Міфи і легенди українців: «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?», «Берегиня»,
«Дажбог».
ТЛ: міф, фольклор, легенда( повторення),
переказ
|
|
3
|
«Неопалима купина», «Як виникли Карпати». Первісні
уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи
людської поведінки.
|
|
4
|
«Чому в морі
є перли і мушлі». Добро і зло, їхня роль у житті.
|
|
5
|
Народний
переказ «Прийом у запорожців». Лицарство та відвага запорозьких козаків.
|
|
6
|
ПЧ №1. Народні перекази:
«Звідки пішло прізвище Богдана Хмельницького», «Як Сірко переміг татар»,
«Олекса Довбуш».
|
ПЧ№1
|
7
|
Народні казки. Тематика народних казок, їхні різновиди
(про звірів, побутові, чарівні (героїко-фантастичні). «Яйце-райце». Світогляд народу, його
морально-етичні принципи в казці; зв’язок із міфами.
|
|
8
|
Казка «Мудра дівчина». Яскравий національний колорит казки.
|
|
9
|
Казка «Ох». Аналіз фантастичного і реального,
смішного і страшного, красивого і потворного в казках.
|
|
10
|
РМ №1 (у).
Висловлення власних міркувань про зміст
казок, вироблення вмінь і навичок
проводити аналогії з сучасним життям.
|
РМ№1(у)
|
11
|
ЛРК. Народні
перекази Придніпров'я.
|
ЛРК
|
12
|
КР №1 з теми «Світ
фантазії, мудрості» (тест).
|
КР№1
|
Світ фантазії та мудрості:
- літературні казки (
14 годин)
- із народної мудрості( 2
години)
|
||
13
|
Літературні казки. І. Франко. Дитинство
письменника. І.Франко-казкар (зб. «Коли ще звірі говорили»).
|
|
14
|
«Фарбований Лис». Зміст казки, головні
персонажі, другорядні. Образ Лиса, риси його характеру.
|
|
15
|
Особливості літературної
казки, її відмінність од
народної.
ТЛ: літературна казка. Мова автора і мова персонажів.
|
|
16
|
Василь Королів-Старий. Короткі відомості про
письменника і його фантастичні казки. Образи фантастичних істот, створені
уявою автора на основі українського фольклору. «Хуха-Моховинка». Добро і зло в казці.
|
|
17
|
Хуха-Моховинка».
Світлий, життєствердний погляд на світ. Аналіз зовнішності (портрета)
казкових істот. Наскрізний гуманізм казок.
ТЛ: портрет.
|
|
18
|
Василь Симоненко. Цікава сторінка з життя митця.
«Цар Плаксій та Лоскотон». Казкова історія і сучасне життя. Характеристика
дійових осіб твору.
|
|
19
|
Різні життєві
позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістична й оптимістична).
ТЛ: віршована мова, порівняння, епітети.
|
|
20
|
Виразне читання
казки за особами.
|
|
21
|
Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в
країні Недоладії». Повість-казка сучасної дитячої письменниці.
|
|
22
|
Морально-етичні проблеми в казці: добро
і зло, відповідальність за свої вчинки, вміння долати перешкоди на шляху до
мети
|
|
23
|
Елементи незвичайного в повісті.
Символіка країни Недоладії та її мешканців.
|
|
24
|
Своєрідність композиції твору.
Особливості його мови.
|
|
25
|
РМ №2 (п).
Створення продовження пригод Алі та її
нових друзів або написати інсценізацію за твором, давши їй свою назву.
|
РМ№2(п)
|
26
|
Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд
змісту і форми загадки. Види загадок.
|
|
27
|
Народне уявлення про довколишній світ та оцінка його в прислів’ях і
приказках. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості.
ТЛ: загадка,
прислів’я, приказки,метафора.
|
|
28
|
КР№2 з теми «Світ
фантазії, мудрості» (тест, відповіді
на запитання).
|
КР№2
|
29
|
ПЧ№ 2. Олександра Бурбело. «Первоцвіт: казки, легенди,
вірші, смішинки та загадки».
|
ПЧ№2
|
30
|
ЛРК Поетичний світ Ганни Світличної.
|
ЛРК
|
31
|
Леонід Глібов. Відомий український поет і байкар.
|
|
32
|
Фольклорна
основа його віршованих загадок. «Химерний, маленький…», «Що за птиця?», «Хто вона?», «Хто розмовляє?»,
«Хто сестра і брат?»
|
|
33
|
Літературна вікторина
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий